Yüksek Öğretimde İngilizce Eğitimi
Arka plan
Türkiye'deki Yükseköğretim Kurumlarındaki İngilizce Eğitimi başlıklı rapor 25 Kasım 2015'te British Council tarafından yayımlandı. On beş ilde 38 üniversite ile gerçekleştirilen bu araştırma, Türkiye'de bugüne kadar yapılmış en kapsamlı çalışmalardan biri olma özelliğini taşıyor. 400’ü aşkın öğretmen ve 4.300 öğrenciyle gerçekleştirilen anketler, gözlemci olarak katılınan 65 ders, odak grubunda yer alan 350'den fazla öğretmen ve 72'den fazla üst düzey yöneticiyle yapılan görüşmeler sonucunda hazırlanan rapor, birçok soru yöneltmekte ve Türkiye'deki yükseköğretim kurumlarındaki İngilizce öğretmenleri ile İngilizce öğrenenlerin karşılaştıkları zorukları incelemektedir.
Raporu sayfamızdan indirebilir ya da buradan okuyabilirsiniz.
British Council, yükseköğretimdeki mevcut İngilizce durumunun nasıl iyileştirileceğine ilişkin tavsiyeleri görüşmek üzere Türkiye'nin üç büyük şehrindeki çeşitli paydaşlar ile üç önemli etkinlik düzenlemiştir.
Rapor ve sonrasındaki konferanslar, dil öğretiminde ulusal kalite standartlarının geliştirilmesine katkıda bulundu ve dil öğretimi için Dil Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (DEDAK) adında bir yerel akreditasyon kuruluşunun kurulmasına yardımcı olmuştur.
Raporun yayımlanması, YÖK'ün, Yükseköğretimde İngilizce (EMI) standartlarının iyileştirilmesi için İngilizce eğitim veren önde gelen üniversitelerin (EMU) rektörleri ile bir görev gücü oluşturmasına ön ayak olarak EMI politikasında değişikliklere gidilmesini sağlamıştır.
British Council, İngilizce Eğitimin uygulanmasındaki bazı engellerin nasıl aşılabileceği konusunda destek ve rehberlik sunması için rektörler ve Yabancı Dil Okulu Müdürleri tarafından üniversitelere davet edilmiştir.
Türkiye'deki Yükseköğretim Kurumlarındaki İngilizce Eğitimi raporu yayımlandığı ilk yıldan itibaren, Yükseköğretim’de kalite güvencesi konusundaki tartışmalara önemli katkıda bulunmuş ve YÖK'ün gerçekleştirdiği büyük politika değişikliklerinde önemli rol oynamıştır.
Bu katkılara örnek olarak:
- YÖK, Yükseköğretim’de yabancı dil eğitimi ile ilgili süreçlerin nasıl iyileştirileceği konusunda tavsiye çağrısında bulunmuştur.
- İngilizce eğitim veren üniversitelerdeki öğretim görevlileri için Mart 2016'da yeni standartlar getirilmiştir.