Türkiye Yükseköğretim Sohbetleri serimizin beşinci oturumunu, British Council olarak yürüttüğümüz ‘Yükseköğretimde Birleşik Krallık-Türkiye Ortaklıklarının Güçlendirilmesi’ saha araştırmasının bulgularını konuşmak üzere gerçekleştireceğiz. Deneyimlerinizi paylaşmak ve hem Türkiye hem de Birleşik Krallık'taki meslektaşlarınızla bağlantı kurmak için beşinci oturumumuza katılın.
Oturumun konusu ‘Yükseköğretimde Birleşik Krallık-Türkiye Ortaklıklarının Güçlendirilmesi: Saha Araştırması Bulguları’
Yükseköğretim alanında, Birleşik Krallık ve Türkiye arasındaki kurumsal ortaklıkların kayda değer bir potansiyeli mevcut. Saha araştırması, mevcut ortaklıkların güçlenmesine ve kurumsal ve ulusal düzeyde yeni ortaklıkların ortaya çıkasında önemli rol oynayacaktır.
Bu oturumda, yükseköğretim uzmanları Türkiye ve Birleşik Krallık arasındaki mevcut ortaklıkları konuşacak ve aşağıdaki sorulara cevap bulmaya çalışacak:
- Saha araştırmasının ana bulguları nelerdir?
- Yükseköğretim alanlarındaki öncelikli alanlar nelerdir?
- Kurumsal ortaklıkların kurulmasını sağlayan koşulların iyileştirilmesi için öneriler ne olur?
21 Ekim Perşembe günü saat 15.00'de (TR saati) bize katılın. Oturum İngilizce olarak yapılacak ve panel üyeleri, sorularınızı canlı oturum sırasında cevaplayacaktır.
Şimdi kayıt olun
Konuşmacılar
Prof. Dr. Mehmet Fevzi Ünal, Rektör Yardımcısı ve Mühendislik Fakültesi Dekanı, MEF Universitesi
Mehmet Fevzi Ünal, Aero/Hidrodinamik Profesörü ve MEF Üniversitesi Kurucu Rektör Yardımcısı ve Mühendislik Fakültesi Dekanıdır. Bundan önce İstanbul Teknik Üniversitesi'nde çalışmış ve Uçak Mühendisliği Bölüm Başkanlığı, Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi Dekanlığı ve Araştırmalardan Sorumlu Rektör Yardımcılığı görevlerinde bulunmuştur.
Dr. Ünal, diplomasını 1978 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği bölümünden, yüksek lisans ve doktora derecelerini 1981'de Catholic University of America, Washington D.C ve 1985'te Lehigh Üniversitesi Makine Mühendisliği bölümlerinden almıştır.
Imperial College of Science and Technology ile NATO tarafından finanse edilen projeler de dahil olmak üzere Dr. Ünal, çeşitli endüstriyel projelerde danışman olarak ve çeşitli uluslararası projelerde araştırmacı rolüyle aktif olarak yer almıştır. 1995'ten 1996'ya kadar Japonya'daki Yokohama Ulusal Üniversitesi'nde misafir profesör olarak Japon Bilimi Teşvik Derneği'nin bir üyesi olarak araştırma yürütmüştür. 1996-1997 yılları arasında ABD'deki Lehigh Üniversitesi'nde Fulbright Profesörü olarak araştırma projeleri gerçekleştirmiştir. Ünal, 2014'ten beri MEF üniversitesinde Flipped learning yaklaşımıyla aktif öğrenmeyi uygulamaktadır.
Kevin Van Cauter, Yükseköğretim Başdanışmanı, British Council Birleşik Krallık
Kevin, British Council'ın Ulusötesi Eğitim (TNE) ve ortaklıklar alanlarındaki çalışmalarına liderlik edeni British Council Yükseköğretim Baş Danışmanıdır. 20'den fazla ülkede British Council için yükseköğretim stratejileri konusunda tavsiyelerde bulunmuş ve stratejiler geliştirmiştir.
On yıldan fazla bir süredir Kevin, düzenli olarak Birleşik Krallık ılusötesi eğitim ve öğrenci hareketliliği hakkında makaleler yazmış ve bu konuda dünyanın her yerindeki konferanslarda sunum yapmıştır. Araştırma projeleri arasında Ulusötesi Eğitimin Ev Sahibi Ülkeler Üzerindeki Etkisi (2014), Ulusötesi Eğitim Veri toplama sistemleri: Farkındalık, Analiz ve Eylem (2015) TNE: Bir sınıflandırma çerçevesi ve veri toplama yönergeleri (2017) ve 6 Afrika Sahra altı ülkesi için TNE/IPPM incelemesi(2019) bulunmaktadır.
Kevin, Open University Kamu Yönetimi alanında lisans ve yüksek lisans derecelerine sahiptir.
Prof. Dr. Rachel Brooks,Sosyoloji Bölümü Profesörü, Surrey Üniversitesi (Saha Araştırması Baş Araştırmacısı)
Rachel Brooks, Birleşik Krallık Surrey Üniversitesi'nde Sosyoloji profesörü ve British Journal of Sociology of Education'ın yönetici editörüdür. Uluslararası öğrenci hareketliliği, öğrenci siyaseti ve bakım sorumlulukları olan öğrencilerin deneyimleri dahil olmak üzere yükseköğretim sosyolojisindeki birçok konuda yayınlar yapmıştır. British Council için Birleşik Krallık-Türkiye yükseköğretim ortaklıkları konusundaki çalışmalarına ek olarak, şu anda Avrupa'daki yükseköğretim öğrencilerinin anlaşılmasına yönelik Avrupa Araştırma Konseyi tarafından finanse edilen büyük bir projeye de ("Eurostudents") liderlik etmektedir. Kaleme aldığı son kitabı Eğitim ve Toplum: Yerler, Politik Süreçler ve Eğitimde Materyal ve Hareketlilik’tir.
Doç. Dr. Armağan Erdoğan, Yüksek Eğitim Çalışmaları Doçenti, Beykoz Üniversitesi (Saha Araştırması Türkiye Baş Araştırmacısı)
Dr. Erdoğan, yükseköğretim çalışmalarında doçenttir. Halen İstanbul'da Beykoz Üniversitesi'nde çalışmaktadır. Araştırma ilgi alanları cinsiyet, uluslararasılaşma ve yükseköğretimde kalitedir. Türkiye Yükseköğretim Kurulu'ndan burs aldıktan sonra, Warwick Üniversitesi'nden yüksek lisans derecesi almıştır. 2008-2014 yılları arasında Yükseköğretim Kurulu Başkan Danışmanı olarak görev almış ve 2008 ile 2012 yılları arasında Konsey'de Uluslararası Birim Başkanlığı yapmıştır. Aynı zamanda bir Horizon 2020 projesi olan EduMAP’ın ülke koordinatörüğünü ve Türkiye'deki Suriyeli üniversite öğrencilerini ve akademisyenleri analiz eden ‘Elit Diyalog’ projelerinin koordinatörlüğünü yapmıştır.
Moderatör: Ayşen Güven – Eğitim Direktörü, British Council Türkiye
Ayşen Güven, British Council Türkiye'de Eğitim Direktörü olarak görev yapmaktadır. Birleşik Krallık ve Türkiye arasında İngilizce, eğitim ve bilim alanında ulusal ve kurumsal işbirliğinin kurulmasından sorumludur. Ayşen, Türkiye Yükseköğretim Kurumu ve Türkiye Yükseköğretim Kalite Kurulu ile büyük projelerle İngilizce'nin kalitesini ulusal düzeyde geliştirmek için yoğun bir şekilde çalışmaktadır.
Ayşen, şu anda Türkiye'deki 30 binden fazla İngilizce öğretmeni için ulusal bir Sürekli Mesleki Gelişim programı kurarak kamu sektöründe İngilizce eğitiminin kalitesini artırmayı hedefleyen ve Milli Eğitim Bakanlığı ve Sabancı Vakfı ile ortaklaşa yürütülen Birlikte İngilizce programına liderlik etmektedir.
Ayşen daha önce 20 yıl boyunca Bilkent Üniversitesi'nde hem dönem öncesi hem de dönem içi derslerde okuyan öğrenciler için derslerin tasarlanması ve yürütülmesinden sorumlu öğretmen, eğitmen ve yönetici olarak çalışmıştır. Ayrıca Bilkent Üniversitesi'nde Akademik Amaçlı İngilizce Sertifikası'nın tasarımından ve tesliminden de sorumlu olmuştur. International Association of Teachers of English as a Foreign Language (IATEFL) aktif üyesi olan Ayşen, burada altı yıl Özel Amaçlı İngilizce için Özel İlgi Grubu’nun Koordinatörlüğünü yapmıştır.