Birleşik Krallık müzik endüstrisinde 2020’de olan yüzde 6,5'lik büyüme , esas olarak toplam gelirin neredeyse yüzde 80'ini oluşturan dijital yayın hizmetlerinden kaynaklandı (Kaynak: Entertainment Retailers Association, Birleşik Krallık). Aynı zamanda, pandemi nedeniyle getirilen kısıtlamaların bir sonucu olarak çevrimiçi indirme ve fiziksel ürün satışlarından elde edilen gelir önemli ölçüde düştü. Benzer şekilde, canlı performans sektörü 2020'de ciddi bir darbe aldı ve düzinelerce serbest çalışan ve tam zamanlı çalışanın işlerini kaybettiği yaklaşık yüzde 80'lik bir gelir düşüşü oldu. (Kaynak: Live Industry Association).
Bu değişimlerin müzik endüstrisinin geleceğine etkisi nasıl olacak? Yayın akıştaki bu artan sayıların arkasındaki başarı öyküleri nelerdi? Müzik profesyonelleri, sanatçılar ve müzisyenler son derece stresli bir ortamda üretken kalmayı ve zihinsel sağlıklarını korumayı nasıl başardılar? İzleyicileriyle nasıl bağlantı kurdular? Bu ve diğer sorular 12-14 Şubat 2021 tarihlerinde dördüncü çevrimiçi Selector PRO profesyonel müzik endüstrisi forumunda ele alınacak.
Birleşik Krallık müzik dünyasının önde gelen isimlerini, 15'ten fazla ülkeden (Batı Balkanlar, Güney Kafkasya, Türkiye, Ukrayna, Rusya, İsrail ve Orta Asya) diğer profesyonellerle bağlantı kurmaları için bir araya getiriyoruz. Bu dijital etkinliğe katılmak ücretsiz ve benzer fikirlere sahip profesyonellerle bağlantı kurmak isteyen herkese açıktır. Atölyelere, ağ kurma ve eşleştirme oturumlarına ve panel tartışmalarına katılma fırsatınız olacak.
2020'den itibaren sektördeki bazı başarıları inceleyeceğiz. Öne çıkan konular arasında Laura Marling’in başarısını tartışan Ric Salmon (ATC Management’da direktör, Driift, Birleşik Krallık CEO’su) ve Alexandra Palace’da Nick Cave’in Idiot Prayer isimli şovu yer alıyor. Yurii Bazaka (kontrabass, Ukrayna), birkaç hafta içinde dünyanın dört bir yanındaki sanatçıların yer aldığı bir çevrimiçi festival düzenleme deneyimini ve 200.000'den fazla izleyiciden oluşan küresel bir izleyiciyi nasıl çektiğini paylaşacak. Ashot Danielyan (Ilkhom rock festivali, Özbekistan), 2020'de getirilen sınırlamalara rağmen kültürler arası işbirliğini nasıl yarattığını paylaşacak.
Forum sırasında gerçekleşen diğer etkinlikler arasında Sally-Anne Gross'un (Westminster Üniversitesi, Birleşik Krallık Müzik İşletme Yönetimi Yüksek Lisansı Kurs Başkanı) kariyeri boyunca yoğun şekilde çalıştığı bir alan olan müzisyenlerin ruh sağlığı üzerine yaptığı konuşma yer alıyor. Chris Cooke’un (Complete Music Update’in kurucu ortağı ve genel müdürü, Birleşik Krallık) ayrıca, konuyla ilgili beğenilen kitabından – ‘Dissecting the Digital Dollar’’dan yararlanarak, müzik sektöründe uygun gelir akışlarının oluşturulması üzerine bir atölye çalışması düzenleyecek. Başka yerlerde, izleyici katılımı, sync deals, ticaret ve müzik endüstrisinin ekolojik sürdürülebilirliği hakkında konuşacağız.
Forum, katılımcıların dijital ağ oturumları ile benzer düşünen iş ortaklarını belirlemelerine yardımcı olacaktır. Platform araçlarımız ve özelliklerimiz, profesyonel ilgi alanlarınıza en uygun uzmanlarla eşleştirmenize yardımcı olacak ve size kendinizi ve yaratıcı konseptlerinizi mümkün olan en iyi ışıkta sunma fırsatı sağlayacaktır.
Foruma katılmak ücretsizdir.
Oturum açma ayrıntıları ve çevrimiçi toplantı alanında nasıl gezineceğinizle ilgili talimatları almak için buradan kaydolun.